måndag 4 oktober 2010

Rosa bandet och min insamling mot cancer.

Oktober är ju en rosa månad. Det är då vi samlar in pengar för att besegra bröstcancer. Har du köpt ett rosa band än? En person i min närhet drabbades av cancer i somras och kämpar just nu med sjukdomen. Hon finns i mina tankar hela tiden och jag hoppas mer än allt annat att hon ska bli frisk. Hon har inte just bröstcancer men det spelar ingen roll var cancern är eller vilken typ, det är en hemsk sjukdom som tyvärr dödar väldigt många. Genom forskning kan fler överleva och bli friska.

När personen i min närhet blev sjuk fick jag mig en verklig tankeställare. Jag känner andra som har haft cancer men de har oftast inte varit någon som har stått mig lika nära som nu denna person gör (det finns dock ett par undantag) och som har påverkat mig lika mycket. Jag har nu sett hur mycket denna sjukdom påverkar människor. Inte bara den som är sjuk utan människorna i dennas närhet också. Jag har verkligen blivit påverkad av detta. Man känner sig så himla hjälplös när man inte kan göra något för att få personen att må bättre.

MEN! Nu har man möjlighet att själv starta sin egen insamling för att hjälpa till att besegra bröstcancer. Självklart tänker jag göra det. Så nu har jag och min bästa vän Lexi startat vår insamling. Detta är ett sätt för oss att hjälpa till, att göra något litet för att försöka påverka. Så självklart tycker jag att du som läser min blogg också ska hjälpa till att stödja vår insamling och skänka pengar.

Pengarna som skänks går direkt till cancerfonden så vi har inte någon tillgång alls till dem så vi kan absolut inte luras och behålla pengarna själva.

Vi kan bara se hur mycke pengar vår insamling har fått in och möjligtvis vilka som har skänkt pengar. Det lättaste sättet är att skicka ett sms. Då skänker man 50 kronor. 50 kronor är verkligen inte någonting alls. Det är knappt en lunch på stan eller ett paket cigaretter. Kan ni inte hoppa över det och kanske rädda ett liv istället? Skänker ni detta kan ni påverka. Det är en sån liten summa men om alla bidrar med denna lilla summa så blir det till slut väldigt mycke av det. Och det är samma om man struntar i det. Tänk om alla skulle strunta i det, om alla tänker att "äh jag struntar i det, en person mer eller mindre spelar ingen roll". Jo det spelar roll om alla tänker så. Du kan verkligen påverka med 50 kronor.



Jag är helt övertygad om att alla känner en eller flera som har/har haft cancer. Vill du inte att de ska bli bättre och överleva? Det kan de göra om Cancerfonden får in tillräckligt med pengar till deras forskning. Det kan faktiskt vara så att du själv blir drabbad någon gång i livet och då är jag övertygad om att du kommer att vilja att folk ska stödja dig. Därför tycker jag att du ska stödja oss nu.

Jag brinner sällan för något såhär mycke. Detta är verkligen något som jag vill engagera mig i mer eftersom det påverkar en så himla många. Så hjälp mig att hjälpa.

Du gör såhär:

SMS:a BESEGRA 4112 till 72988 för att skänka 50 kr till insamlingen. Om du skriver in ditt namn efter insamlingens idnummer (4112, detta är idnumret till vår insamling) kommer det att synas på gåvan. Annars blir din gåva presenterad som anonym. Exempel: BESEGRA 4112 Sandra Olsson till 72988

Du kan även skänka pengar via din internetbank eller ditt betalkort. Där kan du välja att skänka större summor också. Vi blir glada för minsta lilla men självklart vill vi ju ha in så mycket som möjligt. Gör då så att du går in på vår sida för insamlingen här

Nu har ni ett par alternativ på hur ni kan bidra till vår insamling. Så snälla, gör en god gärning och skänk pengar. Det behövs! Och säg till alla du känner att göra det. Köp även gärna ett rosa band i någon butik. Det ska jag göra redan i morgon!

Jag kommer även ha en rosa månad här på min blogg. Designen kommer att vara lite annorluna nu under oktober månad. Detta är för att visa att jag stödjer Cancerfonden och Rosa Bandet-kampanjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar