söndag 21 november 2010

En god gärning

Hur har din dag varit? Min har varit bra. Har haft fullt upp. Pratade med Joanna tidigare idag. Hon jobbar på katthemmet Tassebo här i Kristianstad. De ska en julmarknad på lördag och behöver saker som de kan sälja. Självklart ställer man upp för en sådan sak. Så jag och pappa har inventerat bland våra julgrejer. Herre gud så mycke saker vi hade och använder vi en sjättedel av det så är det nog allt.

Jag är sån att jag gärna gör mig av med saker om jag inte använder det, för annars tycker jag bra att det tar upp plats för mycket bättre saker. Pappa är precis likadan. Så vi rensade och städade ur skåpet där vi har alla julgrejer. Vi blev uppmärksammade om att vi har haft besök i skåpet...igen. Där var fullt med muslortar och stearinljus, en duk och lite julgransgrejer var söndertuggade. Jävla ohyra. Förra året hade de tuggat sönder en stor halmbock. Vafan lixom.

Sedan gick vi igenom alla sakerna och slängde en del, sparade en del men framförallt packade vi ner en massa grejer i kartonger som sedan Joanna hämtade och som kommer att säljas på julmarknaden på lördag. Katthemmet som hon driver stöds inte av kommunen eller likande utan alla pengar de får är genom marknader som de håller och gåvor.

De gör ett superbra arbete och min familj har själva fått hjälp av dem när vi tog hand om en kattfamilj för två år sedan. Jag vet vad de gör och jag vet också hur mycke hjälp de behöver så kan jag ställa upp för dem så är det ju självklart att man gör det. På lördag ska vi även till marknaden för att stödja dem ännu mer. Det tycker jag att du också ska göra om du har möjligheten. Är du inte i närheten eller kan visa ditt stöd just då så kan du alltid lämna en kommentar här så kan jag komma med andra förslag på hur du kan hjälpa dem, för de behöver verkligen all hjälp de kan få!!!

Har du bra saker som du inte använder och tänker slänga eller göra dig av med så säg bara till mig för då kan du i så fall ge det till dem istället. De behöver alltid saker till deras marknader som de har lite då och då. Som sagt, vill du hjälpa till på ett eller annat sätt så lämna gärna en kommentar här så löser jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar