söndag 2 januari 2011

2010

Så är år 2010 slut. Kan inte påstå att jag är överdrivet vemodig eller ledsen för att det är slut. Man kan lugnt säga att år 2010 inte var mitt år. Det är ett år som jag helst av allt bara vill radera ur kalendern och glömma. Självklart var inte 2010 bara ett dåligt år. Det fanns ju även ett par ljusglimtar. Dock var det mer mörker än ljus detta år.

Det bästa detta år var min examen. Den 12 mars var dagen då jag stolt kunde visa upp mitt examensbevis och stipendiet jag fick. Samtidigt var det lite sorgligt för det var sista gången på ganska länge som jag fick träffa mina vänner. Dagen efter flyttade jag tillbaka till Kristianstad. Saknar fortfarande mina vänner i Nyköping och min lägenhet. Min älskade lägenhet. Oh vad jag tyckte om den.

Andra dagar som jag kommer minnas från 2010 var när jag i somras åkte upp till Nyköping och träffade Joy. Hade inte träffats på ett par månader då så vi hade så klart massor att prata om. Men även Lübecks-resan som jag gjorde med min familj nu i december kommer att vara ett av de bästa minnena från 2010.

Men som jag skrev så var det många dåliga stunder under förra året. Speciellt första halvåret. Under detta halvår lyckades jag få hjärtat krossat två gånger. Första gången var absolut värst. Var i ett zombie-stadie i ett par veckor efter det. Tror att jag hade gått under om jag inte haft mina vänner och skolan att fokusera på. Det var då som jag verkligen fick veta vilka som verkligen är mina vänner, vilka det var som fanns där för mig när jag behövde det som mest. Det var dessutom samma personer som fanns där för mig när det hände i somras igen.

Under vissa perioder detta året har jag inte mått nåt vidare direkt. Det har blivit många fejkade leenden. Det är inte många jag har pratat med det om utan det är liksom lättare att dra på ett fejkat leende och spela för då tror folk att allt är som vanligt. Annars får man bara en massa frågor om hur det är och tips på hur man ska göra för att må bättre.

Jag ser det lite såhär att detta året, 2011, inte kan bli något annat än mitt år. Det kan ju inte bli sämre än 2010 i alla fall. Det känns som att jag verkligen nådde botten förra året så nu kan ju allting bara gå uppåt ju. Jag har ju faktiskt lite saker att se fram emot i år. Det första är ju tatueringen jag ska göra om ett par veckor. Längtar massor!!! I höst blir det förhoppningsvis så att jag börjar plugga igen. Själva pluggandet ser jag ju direkt inte fram emot utan att jag antagligen får flytta härifrån igen och får träffa nya människor.

Samtidigt som jag ser fram emot det nya året så kan jag ändå inte hjälpa att få lite smått panik. Ett nytt år innebär att man blir ett år äldre. Det är sjukt egentligen men jag är 22 (snart 23) och har redan ålders noja. Det är egentligen inte att jag blir äldre som jag får noja över utan det är mer det faktum att jag inte har hunnit med nånting direkt. Jag har ju allting planerat, hur jag vill ha det, och jag ligger tidsmässigt efter ganska mycket.  Jag känner mig riktigt jävla stressad. Det låter säkert sjukt men är man ett kontrollfreak så är man.

Jag hoppas på ett bra år för mig och såklart för alla andra också. Speciellt mina nära och kära. Kommer vara på helspänn de närmsta dagarna eftersom pappa opereras i morgon. Förra gången så såg det bra ut till en början men efter ett par dar så började problemen. Jag håller nu tummarna för honom, att det ska gå bättre denna gången så han kan börja jobba snart igen och slipper ha ont. Så du kan väl också hålla tummarna för honom?

Hoppas du har haft en bra nyårshelg och får en bra start på det nya året!

1 kommentar:

  1. Jag håller både tummar och tår för honom!!! Älskling, det kommer gå bra ska du se! <3

    SvaraRadera