onsdag 5 januari 2011

Stenåldern?

Alltså ibland kan man ju undra hur folk tänker. Var och färgade håret idag. Eller rättare sagt bara utväxten. Ser typ gråhårig ut när det blir utväxt så jag vill ha bort den så fort som möjligt. I vanliga fall brukar jag köpa färg och sen färga själv men nu kände jag inte för det utan det fick bli hos frisören.

Resultatet blev bra och jag är nöjd. Det jag dock inte är nöjd med hände när jag skulle betala. Jag hade tänkt betala med kort men fick då reda på att de inte tar kort!?!?!? Vafan?!?! Har jag åkt tillbaka till stenåldern? Jag brukar aldrig annars ha kontanter på mig men för en gångs skull hade jag det just nu (Det skulle egentligen gått till annat men nu fick jag ju betala detta och gå och ta ut kontanter i bankomaten sedan).

Många använder ju knappt kontanter längre utan bara kort. Vad är det för jävla sätt att då inte ta kort? Jag fattar inte det. Jag vet att det kostar rätt mycket att ha en sådan kortläsare men är det inte en fråga om service? Är det då inte värt att ha en kortläsare där? Jag tycker det iallafall. Sedan får man ju tänka på rånrisken. Jag tycker det är en väldigt onödig risk att ha så mycket kontanter där när det hade gått att förhindra på ett väldigt smidigt sätt. Nej jag tycker det är ett väldigt konstigt resonemang att inte ta kort. Det är 2011 nu. Jag tycker att de borde hänga med i utvecklingen !

Har varit en bra dag annars. Pappa kom hem från sjukhuset innan ikväll. Blev opererad i höften i måndags men han mådde så pass bra och kunde röra sig så pass mycket och bra att det bara var onödigt för honom att vara kvar på sjukhuset.

Hoppas du har haft en bra dag!

1 kommentar:

  1. Men va? Jag betalar ALLTID med kort på Myran, även om jag så bara köper hårprodukter, gjorde det även senaste gången jag var där. Har dom slutat med det?! :S
    Underbart att håret blev bra iaf! :D

    SvaraRadera