måndag 27 december 2010

Shopping

Hur har din dag varit? Min dag har varit bra. Har varit i stan och trängts med alla andra människor som skulle handla på mellandagsrean. Mitt första stopp var på Skägg & Lockar. Fick ett presentkort där av mamma och pappa i julklapp. Behövde nytt schampo så det var en perfekt julklapp.

Visste dock inte riktigt vilket schampo jag skulle ha men tjejerna som jobbar på Skägg & Lockar är supertrevliga och hjälpsamma så fick hjälp av en tjej som tipsade om ett schampo från L'Oréal Professionnels expert serie. Det är för färgat hår och ska se till att skydda färgen så den håller längre men även vara fuktgivande och inte tynga ner håret. Perfekt till mig alltså! Det var dessutom kampanj så köpte man ett schampo så fick man ett balsam gratis. Schampot kostade 264:-. Jag vet inte riktigt vad balsamen kostar eftersom det ingick i priset men skulle gissa på ca 150:-.  

Serié Expert Sulfatfri Schampo 500 ml  Serie Expert Vitamino Color Cremebalsam 150 ml

Jag behövde dessutom ett värmeskydd till håret eftersom jag torkar håret med hårtork, plattar håret och använder en grej för att få mer volym. Detta sliter ju mycket på håret om man inte har bra produkter. Jag fick tipset om att testa en olja till håret som ska skydda mot värmen, ge fukt, stärkande, ge glans och mjukhet. Man kunde även ta det i håret precis innan man ska tvätta håret för då skulle det göra så att schampots egenskaper tas upp lättare av håret.

Fördelen med detta är även att det är väldigt drygt. Jag har rätt så tjockt hår och halvlångt och jag behöver bara använda olja från ett eller två tryck. Tjejen jag pratade med sa att man lätt kan ha en sån flaska i ett halvår om inte ännu längre. Alltså väldigt prisvärd också. Oljan är från Kérastase och heter Elixir Ultime. Den kostar 325:-. Jag ska dock kolla upp både schampo och stylingprodukter till håret på nätet i fortsättningen för jag tror att jag kan få samma produkter betydligt billigare där.

Kerastase Elixir Ultime 125ml i gruppen Hårvård / Hårtyp / Skadat hos Lyko Hair AB (50-507)

Fick ett presentkort av min syster på Indiska i julklapp så jag var ju tvungen att in på Indiska i stan och se om jag kunde hitta något på rean. Hittade ett par svarta supersöta stickade knästrumpor (dock inte på rean) som jag inte kunde gå ifrån. Ska lägga upp bild på dem i morrn.

Hoppas du får en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar