fredag 21 januari 2011

Solsken

Det är egentligen sjukt hur mycket vädret kan påverka ens humör. Här har varit strålande solsken och klarblå himmel de senaste 3 dagarna. Det har gjort mig på så bra humör och gett mig en himla massa energi. Jag har varit i nån form av svacka den senaste tiden men nu känns allting så mycket bättre.

Det känns som att solskenet och en del kloka och positiva ord har gjort att allting känns så mycket lättare nu. Jag tror även att när jag tog beslutet att säga upp bekantskapen med en person så var det som att jag kunde andas ut. Jag tänker inte låta denna personen göra mig arg/ledsen/irriterad fler gånger utan nu har jag nåt min gräns där det får vara nog. Sa därför upp bekantskapen med denna personen i början av veckan. Och vet du va? Det känns riktigt bra. Jag trodde inte att jag skulle klara mig utan personen men tvärtom, jag mår så mycket bättre nu.

Jag kommer aldrig låta en person påverka mig på det sättet igen. Därför tänker jag vara så mycket petigare nu och välja noga vilka personer som jag ska låta komma nära. Ska framförallt inte låta personer köra över mig och utnyttja mig fler gånger. Det kommer säkert inte passa alla men vet du va? Jag orkar faktiskt inte ens bry mig. Jag tänker inte lägga en gnutta energi på människor som inte egentligen inte bryr sig om mig. Passar inte detta så är det bara att dra för jag tänker inte ge mig!!! Jag tänker bara fokusera på mig själv och personer som faktiskt bryr sig om mig och inte försöker ändra mig.

Nu kan jag se framåt och faktiskt ser framtiden ljus ut. Det trodde jag inte för ett tag sedan då allting mest kändes åt helvete. Nu längtar jag så mycket efter våren och sommaren. Jag behöver sol, ljus och värme. Jag mår så mycket bättre av det. Det är bara att konstatera. Får dessutom en jävla energi av det. Har världens överskottsenergi nu. Ska ut och gå en lååång runda senare för att göra av med lite av energin.

Hoppas du har haft en riktigt bra vecka och att helgen blir lika bra!

2 kommentarer:

  1. Svar: Åh men tack så mycket, så glad jag blir :D

    SvaraRadera
  2. Jag tror du har fattat ett bra och klokt beslut.
    Hoppas solen skiner på dig nu ett tag, det är du så värd! Kram

    SvaraRadera