måndag 21 mars 2011

Musikutmaningen dag 3

Hoppas att den nya veckan har börjat bra. Jag har blivit lite bättre. Har ingen feber mer men har istället blivit genomförkyld. Men nu kan jag åtminstone göra lite mer i stället för att bara vara sängliggande.

Nu är det alltså dags för den tredje delen i musikutmaningen. Denna gången är det en låt av en artist jag beundrar. Jag har egentligen två artister som jag beundrar. Det är Amy Lee från Evanescence och Pink.

Jag beundrar Amy för hennes otroliga musikaliska talang. Hon kan inte bara sjunga som en gud utan är också helt otroligt duktig på att spela piano. Pink beundrar jag för att hon vågar att vara sin egen. Hennes låttexter är dessutom så bra och det är alltid ett så bra budskap i hennes låtar.

Längre fram i musikutmaningen kommer jag lägga upp någon eller några låtar med Amy så därför blir det en låt med Pink denna gången. Jag har valt en av hennes bästa låtar,Fucking Perfect.

Detta är dock den censurerade versionen, den ocensurerade finns bland annat på spotify.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar