torsdag 3 juni 2010

Sommar

Nu är äntligen sommaren här och förhoppningsvis stannar den ett bra tag oxå :D Jag älskar solen, värmen, den klarblåa himmeln och den glada stämningen som det alltid blir så fort värmen kommer. Har varit ute i solen hela eftermiddagen och solat. Har faktiskt fått lite färg....dock utan att se ut som en tomat :D

Jag älskar en fin solbränna, jag är oftast väldigt blek och trist så när solen kommer och där finns en chans att jag får lite färg iaf så tar det inte långt tid innan jag går och sätter mig i solen!

Var ute och gick igår kväll med min favorittjej och Nick igår kväll. Gud så skönt det var. Tog inte på mig en långärmad tröja förrän klockan var nästan tio. Dock var där en jävla massa mygg. Är som ett enda stort myggbett hela jag. Benen är helt prickiga av myggbett. Tur att de inte kliar så mycke iaf.

Nu börjar studenten närma sig. Ska på två stycken på fredag nästa vecka. Skattjakten har redan varit och nästa vecka är karnevalen. Ska absolut upp till stan och titta. Brukar finnas många roliga människor att titta på. Börjar nästan känna sig gammal. Det är tre år sedan jag tog studenten. Det är en av de bästa stunderna i mitt liv. Hade riktigt skoj och önskar att man skulle få göra om det fler gånger. Inte själva skolan utan bara allt som vi gjorde innan och på studentdagen. Minns fortfarande stämningen som var i aulan innan vi sprang ut. Hade gåshud hela tiden vi var där. Så kul var det. Alla sjöng, skrattade och en del grätt en skvätt också. Känslan av att springa ut går knappt att beskriva. Samtidigt som jag kände en väldig frihet och glädje (att vara klar med skolan efter alla åren i skolbänken) så var det fruktansvärt sorgligt. Men jag skulle ändå ge väldigt mycke för att få uppleva den dagen igen.

Examensdagen i mars i år hade lite av samma känsla. En väldig glädje att ha klarat utbildningen (dessutom med bra resultat) men samtidigt var det sorgligt att behöva skiljas från de människor som jag hade blivit kompis med. Speciellt några som jag kom nära och som ställde upp väldigt mycke för mig de sista månaderna som var rätt så svåra av vissa skäl. Om ni bara visste hur mycket det hjälpte att ha er då. Att ha någon som ställde upp för en då. Så har jag inte sagt det innan (och har jag sagt det innan så säger jag det igen) Tack Joy och Ida för att ni fanns där för mig!

Har varit väldigt flitig den senaste tiden. Har sökt ca 15 jobb på typ två veckor. Och nu har det gett lite resultat iaf!!! Fick ett samtal igår om att jag var välkommen på anställningsintervju på torsdag :D Så på torsdag förmiddag så får alla hålla tummarna för mig. Får jag jobbet så kommer jag berätta mer om det. Kan ju säga såhär mycket att det verkligen passar mig och att jag verkligen vill ha det. Kommer troligtvis att få flytta igen men det är ju bara positivt :D Så håll tummarna för mig!!!

Nu ska jag gå och lägga mig. Börjar bli rätt trött och ska jag inte sova bort hela morgondagen så är det bäst att sova nu. Hoppas att alla har haft en bra dag!

1 kommentar:

  1. HAHAHA älskling, jag fick TRE jävla myggbett på en och samma fotjävel, typ 1 cm mellan varje bett HAHA! Ofta man lyckas med det eller?!
    PUSSSSSS!!! Jag <3 Dig !

    SvaraRadera