måndag 26 juli 2010

Fan så effektiv man är då!

Snacka om att jag har fått en himla massa gjort idag trots att det blev en lite längre sovmorgon än jag hade tänkt mig. Fixade iordning mig och sen åkte jag och Maria till stan och gick i affärer. Alltid lika kul. Det finns nog en shoppingdjävul i mig tror jag. Har dock tröttnat en del på butikerna här i stan. Nu har vi dock planerat att åka till Center Syd och Väla snart och shoppa. Där finns betydligt roligare butiker än i stan. Vi köpte med oss lunch från stan och satt sedan i trägården och åt och pratade en massa. Fick höra senast igår att jag är en pratkvarn och...hmm det stämmer nog faktiskt. Maria är precis likadan så det blen en himla massa prat.

När hon sen hade åkt så åkte jag och mamma och handlade. Ska vara grillfest här hemma i morrn så det behövde handlas en del. Fixade sen mat åt alla. Det blev lövbiffgryta. Mamma hade fått för sig att jag var den som va duktigast på att laga just den maten. Snacka om att hon har helt fel. Hon är mycke duktigare.

Sen ville pappa ha hjälp i trägården och sjävklart kunde jag inte säga nej så jag klippte gräset och fixade och grejade. Fan så bra det blev. Nu ser här betydligt bättre ut, trots att det fortfarande är kaos här. När jag sedan var klar där så skulle det fixas tårta till i morrn så nu har det också blivit gjort. Det blev choklad och jordgubbstårta. Tror den blev rätt så bra.

Har precis konstaterat att jag har blivit värsta hemmafrun. Herre gud, hur ska detta sluta? Jag blir nog snart familens nya slav. Jag måste nog se till att hitta ett jobb och en lägenhet snart annars vet man inte hur detta kommer att sluta. Nädå, det känns riktigt bra att va effektiv och att kunna hjälpa till där det behövs. Det finns inget värre än att inte göra nånting och bara känna sig allmänt lat.

I morrn ska jag först hjälpa pappa en del på förmiddagen, sen ska jag göra mig klar för sedan ska jag åka till Åhus och gå på marknad där, Maria Magdelena Sommarmarknad. Det är en tradition att gå på marknad varje sommar. Brukar gå på både Degeberga och Åhus marknaderna men när det var marknad i Degeberga så var det alldeles för varmt så vi struntade i det. Men i morrrn ska vi i alla fall till Åhus. På kvällen ska vi som sagt ha grillfest. Det är också en tradition som vi har varje sommar. Det ska bli riktigt kul. Det brukar alltid vara väldigt skoj.

Hoppas du har haft en bra dag och en bra start på veckan. Det har i alla fall jag haft!

1 kommentar:

  1. Helvete vad du har varit duktig! :D Men jag saknar dig :(

    SvaraRadera