torsdag 29 juli 2010

Marknad, grillfest och lite till

Herre gud vad denna veckan har gått fort. Det är redan torsdagkväll. Det har varit en bra vecka hittintills. I tisdags hjälpte jag pappa en del på morgonen och förmiddagen. Sen var det att göra sig klar lite snabbt för sen skulle jag, syrran och Maria på marknad, Maria Magdalena sommarmarknad i Åhus. Jag kan sammanfatta allt med två ord, kaos och suck.

Det var helt sjukt mycke folk och bara allmänt trångt. Där var dessutom inte mycke att titta på. Köpte bara en påse godis till pappa. Jag kan inte riktigt fatta vad man ska göra med sina hundar där. Det är bara synd om hundarna. Men lik förbannat ska folk, år efter år, ha med sina hundar ändå. Och det är inte bara synd om hundarna, även oss andra. För alltså det är bara att konstatera- det stoppar upp som fan. När där är trångt och jävligt så blir det inte bättre när hundägarna tvärnitar för att deras hund står och sniffar på nåt. Nej, förbjud hundar där. Det hade varit det allra bästa...för alla.

Nej, jag har inte mycke positivt att säga om marknaden. Jag blev bara så himla irriterad på alla människor som bara yrar rundor och stoppar upp så man varken kommer fram eller tillbaka. Gaaaaah. Hade lust att slå till ett par stycken som vi hamnade efter. Det gick ju inte att göra en omkörning heller så vi fick snällt gå bakom dom en bra stund. Oh herre gud. Det var verkligen inte bra för mitt humör. Jag brukar ha rätt så bra tålamod men även jag passerar den gränsen ibland. Detta var ett sådant tillfälle. Tack och lov så var inte marknaden så stor så det tog ändå inte så himla lång tid att gå där. Jag hade nog aldrig återhämtat mig annars (om den hade varit större).

På kvällen så hade vi grillfest här hemma. Det var riktigt trevligt. Jag hade ju gjort tårtan som vi skulle ha till fika (skrev om det i det förra inlägget). Den blev riktigt bra och såg väldigt fin ut men det är nog ingen tårta jag gör om. Jordgubbsgrejset som var överst på tårtan var ingen höjdare. Men de andra verkade gilla den så det är ju tur det iaf. Senare satt vi och pratade om just tårtor och efterrätter och sånt och jag har nu fått ett par väldigt bra idéer på desserter som jag ska testa att göra. Jag ska exprimentera lite alltså. Någon som har lust att ställa upp och smaka och vara försökskanin? Det görs på egen risk haha.

Igår gjorde jag inte speciellt mycke. Fixade och grejade en del bara. Fick ett par bra samtal så det blev en kanonbra dag, just på grund av dessa samtal. Idag var jag först på möte på AF. Senare på eftermiddagen/kvällen stack hela familjen till stan och åt kinamat. Det var väldigt mysigt. Därefter åkte vi en sväng, bland annat till Åhus. Åkte förbi huset där mormor och morfar bodde innan. Både mormor och morfar var pedantiska med huset och trädgården och där var alltid så fint. Men nu... Oh fy fan! Det är ett skabbigt jävla ruckel och trädgården ser ut som kom-och-hjälp-mig-att-dö. Dom som tog över huset efter mormor borde ha stryk. Det är typ helt förstört. Som sagt, ett jävla ruckel. Fick en stor klump i magen. Detta var huset där jag har tillbringat massor av tid som liten, trädgården där jag och syrran lekte när vi var små. Jävla idioter som förstör det så. Gaaaaaah!!!!

Oj, jag låter visst ganska negativ eller hur? Hmm...får bättre mig till nästa gång! Jag hoppas iaf att din vecka har varit bra hittintills och att du får en bra helg. Min helg blir nog väldigt bra. Ska först luncha med familjen och min farbror i morrn tror jag. Det är inte helt bestämt än. Sen blir det filmkväll med min favorit på kvällen eller på lördag. Så det blir nog supermysigt.

Nu ska jag lyssna på musik en stund till och sen ska jag nog sova. Sov så gott!

1 kommentar:

  1. HAHAHAHA jag älskar detta inlägget! :D Du är som bäst när du är sådär aggressiv älskling! :D

    SvaraRadera