söndag 4 juli 2010

Helgen

Nu är helgen snart slut. Har haft det rätt bra faktiskt. Hur har din helg varit?
I fredags var jag först på stan med mamma och syrran, när vi kom hem blev det bad i poolen och sen grillning och bio på kvällen med syrran. En riktigt bra dag alltså. Vi såg Twilight Saga: Eclipse. Ooooh så bra. Skulle lätt kunna se den ett par gånger till :P En helt underbar film, har egentligen inte nåt att klaga på mer än att jag tyckte att de hade ändrat för mycke jämfört med böckerna och att de inte hade tagit med en del viktiga saker. Annars var den sjukt bra. Längtar redan till november 2011 när uppföljaren kommer.

Jag har ju redan innan skrivit om musiken till filmen men jag måste bara säga det igen: Musiken är riktigt grym. Så bra blandning av olika musikstilar och så bra artister. Det är helt klart en av mina favoritskivor.

Jag kan tipsa om ett par låtar som är helt underbara (mina favoriter), som ni borde kolla upp:

1. Metric - Eclipse (All Yours)
2. Muse - Neutron Star Collision (Love Is Forever)
3. Sia - My Love
4. Fanfarlo - Atlas Remix
5. Cee Lo Green - What Part Of Forever Remix
6. Vampire Weekend - Jonathan Low

Igår var jag, mamma och syrran på stranden. Årets första bad i havet. Det var riktigt skönt. Det var nog 20 grader i vattnet ungefär. Dock var vattnet äckligt med en massa tång och alger och annan skit men vi hittade ett ställe där det var mindre äckel i vattnet så där badade vi. När vi kom hem såg vi ut som tomater allihop. Herre gud va solen hade tagit. Syrran fick till och med frossa på kvällen. På kvällen grillade vi. Jag var så himla trött så jag låg och läste en stund på kvällen och sen gick jag och la mig. Alltså vaknade jag ganska tidigt i dag...dessutom väldigt pigg. Undrar när det hände senast? Att jag vaknade tidigt och var pigg. Jag är känd för att vara så fruktansvärt morgontrött.

Idag har jag inte gjort så himla mycke faktiskt. Har badat en del i poolen och sen har jag mest legat på en filt på gräset (i skuggan) och lyssnat på musik och läst lite tidningar. I morgon ska jag till stan och arbetsförmedlingen...igen. Var där senast i torsdags. Jag tror de börjar känna igen mig nu :P Sen måste jag köpa ett par hörlurar till min Iphone för dom gick sönder idag. Och hörlurar klarar jag mig inte utan. Lyssnar dagligen på musik genom min Iphone så nya hörlurar är ett måste.

Hoppas ni har haft en bra dag och får en bra kommande vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar