onsdag 30 juni 2010

The Twilight Saga - Eclipse

Sååååå! Nu är biljetterna bokade. Jag och syrran ska gå och se den senaste Twilight filmen Eclipse på fredag kväll. Längtar som fan för alla säger att den ska vara den bästa filmen i Twilight-serien hittintills, betydligt bättre än de andra. Eftersom jag gillade de andra så lär jag ju gilla denna väldigt mycket oxå.

Fick besked i dag från företaget jag var på jobbmässa på för mer än 2 månader sen, XXXLutz. Fick inte jobbet. Det var dock väldigt väntat så det gör inget. Jag har gått och varit förbannad på dem att de inte har hört av sig. De sa att de skulle höra av sig men har inte gjort det. Fick ett brev i dag med beskedet och de bad om ursäkt att det hade tagit så lång tid för dem att svara. Som en extra ursäkt för att det hade tagit så lång tid skickade de med ett presentkort. Det blir en massa pluspoäng till dem, trots att de inte anställde mig :P. Om alla arbetsgivare ändå kunde vara så :D

Det tycker jag är bland det värsta med att söka jobb. Man lägger ner en massa tid på att skicka ansökningar och så struntar arbetsgivarna att höra av sig. Hur svårt är det att skicka ett mail? Jävla idioter. Och ja, jag vet att de säkert har mycket att göra men kan detta företaget skicka svar till kanske 10 000 människor så kan de andra oxå göra det. Jävligt respektlöst att inte göra det. Man kan verkligen bli smått tokig på att bara gå och vänta och vänta och vänta. Fan vilket tålamod man har egentligen.

Jag måste bara säga att XXXLutz borde hyllas. Inte bara för att de hörde av sig men att de bad om ursäkt och gjorde en liten extra sak. Om alla andra företag bara kunde ta efter dem och behandla alla arbetssökande på ett lika bra sätt så skulle det kännas betydligt bättre att söka jobb. Jag menar inte att man ska få saker från alla för det skulle ju självklart inte fungera i längden men bara skicka svar överhuvudtaget och en ursäkt om det tar lång tid. Det skulle jag uppskatta mycket i alla fall.

Jag har kommit fram till att bemaningsföretag är en bra sak. Där får man alltid svar att de har fått in ens ansökan och man får alltid ett besked från dem. Och de gånger jag har haft kontakt med ett sådant företag så har de alltid varit väldigt hjälpsamma och trevliga. Så även bemaningsföretag borde hyllas. Det företag som jag helt klart gillar bäst är Adecco. Man blir alltid trevligt bemött och deras jobbcoacher är kanonbra. Så ska ni välja något bemaningsföretag så välj dem, det kan jag helt klart rekommendera!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar