torsdag 15 juli 2010

Musikkväll i Tivoliparken

Nu är Kristianstadsdagarna i full gång. Massor av olika aktiviteter i stan. Igår var jag, syrran, mamma och mammas arbetskamrat Siv på konsert i Tivoliparken. Eller det var egentligen 4 olika konserter. Det var först Kalle Kristiansson. Han som kom tvåa i Idol. Han är ju här i från Kristianstad så han uppträdde för sin hemmapublik. Han har riktigt grym röst och är riktigt duktig men själva musiken var inte riktigt min stil så hans konsert var ju inte min grej.

Efter honom var det dags för Boppers. Hmm inte riktigt min stil det heller. Men de andra verkade nöjda så det är väl huvudsaken. Jag satt mest och tittade på människor under denna konsert. Det var en himla massa olika människor som var där. Allt från små bebisar till gamlingar i 80 års åldern. Det som jag reagera mest på var att det var mest de som var i medelåldern, runt 50 år, som var as-kalas. Fulla alltså! Det är himla mycket snack om fulla ungdomar men igår var det helt klart de äldre som var värst. Och det var inte så att det var för att det inte var så mycket ungdomar där. För det var där. Nej, medelålders människor som snubblar rundor med en ciderburk i handen är rätt patetiskt. Det blev snäppet värre när en del även klädde sig som de vore 20 år gamla. Fulla gamlingar med medelålderskris var där ganska gott om igår asså. Tyvärr!

Nästa band var The Refreshments. Det var ungefär här som jag började undra vad sjutton jag gjorde där då. Det var verkligen inte min musiksmak. Inte de andras heller så då bestämde vi oss för att äta. Vi hade picknick där. Väldigt mysigt trots den mindre bra musiken.

Sen var det dags för Brolle. Men det blev nog nåt strul för de fick slänga in nån annan så länge. Vet dock inte riktigt vilken det var. Mikrofonen strulade så vi hörde inte vem det var. Helt okej dock. Därefter dök äntligen Brolle upp. För det första måste jag ju bara säga att han har sjukt bra röst. Sååå grym. Han är ju helt klart så typiskt norrlänning. Sådär mysig och charmig. Det är bara att konstatera: Jag gillar norrlänningar!

Jag gillade verkligen framträdandet. Scenshowen var riktigt bra. Kändes väldigt proffsig så det gjorde ju hela framträdandet ännu bättre. Det hade gjort väldigt bra låtval. De tog hans mest kända låtar men sen sjöng han även ett par gamla Elvis-låtar. Brolle har inte varit nån större favorit innan men igår fick jag gåshud vid tre tillfällen när han sjöng.

Den första gången var när han sjöng sin egen hitlåt "Playing with fire" i akustisk version. Oh så bra den var. Jag fick gåshud direkt. Älskar hans hesa röst. Det andra tillfället var när han sjöng låten "In the ghetto" som Elvis har gjort. En grym låt som Brolle gjorde en kanonbra tolkning på. Han har ju en perfekt röst till denna låt. Det tredje tillfället var vid låten "Always on my mind". Gillade låten redan innan men den blev ännu bättre när det var Brolle som gjorde den.

Jag tror ju dock inte att det bara var själva musiken som gjorde så jag fick gåshud utan hela stämningen där. En varm sommarkväll när det börjar skymma, med massor av människor runt omkring. Så den konserten var helt klart grym. Skulle absolut kunna se honom fler gånger. Trots att jag inte direkt gillade de första konserterna så var det ändå inte en bortkastad kväll för det var riktigt mysigt där, med trevligt sällskap och EN riktigt bra konsert.

Hoppas alla har haft en bra vecka än så länge och får en fortsatt bra vecka och helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar