torsdag 5 augusti 2010

Helsingör

Har varit i Helsingör, Danmark, idag med Sara. Åkte tåg från Kristianstad till Helsingborg och sen blev det byte till båt över till Helsingör. Satan så smidigt allt gick. Tågstationen i Helsingborg ligger ju precis intill båten så det var att gå en pytte liten bit och sen på båten. Kanonbra. Både jag och Sara blev helt chockade när vi fick reda på biljettpriset. Det kostade 60 kronor - tur och retur. Sjukt billigt ju. Vi trodde att det typ skulle kosta 50-60 kronor - enkel resa. Såna överraskningar är ju aldrig fel.

När vi kom till Helsingör så gick vi i en massa affärer, eller yrade rundor är nog bättre sagt. Jag hittar fortfarande inte där. Det var Sara som hade koll på läget. Efter typ 2 timmar bestämde vi oss för att det var dags för lunch. Vi hamnade på en uteservering på ett riktigt mysigt torg.





Efter lunchen så gick vi i en massa affärer en stund till. Då gjorde vi dagens enda inköp. Köpte vars en sådan här:


En 70 cl Smirnoff Ice.
Har inte sett en sån stor flaska innan så det var ju ett måste att köpa en


Efter det så gick vi tillbaka till torget och satte och vid ett fik och åt glass i solskenet. Mysigt! Vi bestämde oss då för att vi var ganska klara med Helsingör så vi bestämde att det var dags att åka tillbaka till Helsingborg. När vi stod ute på båten och väntade tog jag en del bilder över Helsingör. En riktigt mysig stad med en massa gamla hus.







Både jag och Sara var riktigt trötta när vi satte oss på tåget tillbaka till Kristianstad så det blev till att vila (halvsova) större delen av resan. Resten av kvällen har jag inte gjort så mycket direkt utan mest bara tagit det lugnt. Det tänker jag göra resten av kvällen oxå.

Jag hoppas ni har haft en bra dag och får en fortsatt bra kväll.

1 kommentar: