söndag 1 augusti 2010

Inspiration vid fel tillfälle

Det är bara att konstatera... jag är inte klok! Klockan är 3 och jag ligger klarvaken i sängen. Nu undrar ni säkert vad det är för konstigt med det. Det är egentligen inget konstigt med det utan det som gör att jag ska klassas som knäpp är att jag precis fick världens ide och en jävla inspiration. Gaaaah!

Varför är det så? Varför får jag alltid mina bästa idéer vid helt fel tidpunkt. Nu borde jag egentligen sova för länge sedan men nej, i stället får man världens jävla snilleblixt. Har den senaste tiden kännt mig rastlös och har inte kunnat göra nåt kreativt. Kreatviteten har varit hög men har inte riktigt fått utlopp för den. Har inte riktigt lyckats komma på vad jag ska göra så jag har bara kännt mig sjukt frustrerad. Det har varit som den känslan man kan ha när man vet att det är något som inte stämmer, att något är fel men man kommer inte på vad det är som inte stämmer.

Men nu... 3 på natten så lyckades jag äntligen komma på något. Och herre Gud vad mycke bättre det känns redan, trots att jag inte har påbörjat mitt projekt. Det är som att trycket har lättat och att jag nu kan fokusera igen.

Jag tror verkligen att detta kan bli bra. Jag har en bra känsla i magen. Det ska faktiskt bli riktigt skoj om jag ska vara ärlig. Jag är helt klart inne på ett nytt område som jag absolut inte har någon vana av så känslan av att det kan bli ett fiasko finns där. Men jag vet inte riktigt, på nåt sätt är det just det som lockar... en riktig utmaning. Jag behöver verkligen det, en riktig utmaning som gör att jag verkligen får kämpa för jag börjar faktiskt bli riktigt uttråkad.

Nu undrar ni ju säkert vad sjutton det är jag ska göra. HA! Det får ni faktiskt inte reda på... än. När allt är klart så kommer ni att få veta.

Nej nu får jag försöka sova. Med stor betoning på försöka. Känner mig lika uppspelt som en liten unge kvällen innan julafton, inför i morgon när jag ska börja med mitt lilla projekt. Men sov nu så gott allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar