lördag 9 oktober 2010

Shopping, kalas och känslor

Gud va alla helger går fort. Eller inte bara helgerna utan veckorna går också så himla snabbt. Det är ju inte länge kvar innan det är jul. Det är verkligen sjukt. Det var ju inte alls länge sedan det var sommar. Hur har din helg varit hittintills? Min helg har varit helt okej än så länge. Igår var jag och mamma i Malmö och shoppade. Det blev två par stövlar:







Två par örhängen:







Och ett armband:






Idag har jag inte mått något vidare alls. Huvudvärk från helvetet, ont och trött i varenda muskel i kroppen, ont och svulen i halsen och börjar troligtvis få feber också. Men lik förbannat så låg jag inte i sängen och vilade. Nej jag hade inte ro till att ligga stil så jag följde med mamma och pappa på kalas hos mina kusiner. Riktigt skoj. Släkten var lika knas och galen som vanligt. Lika roligt varje gång!

Ikväll har jag även tänkt en massa. Är rätt känd för det. Att tänka. Tänker oftast alldeles FÖR mycke :P Men det är ju en helt annan sak. Iaf så det jag tänkte på var hur bra det verkligen känns att göra något för någon annan. Den känslan jag får i kroppen när jag har gjort någon riktigt glad eller hjälpt till med något och personen i fråga är riktigt tacksam, är verkligen den bästa känslan som finns.

Ni som jobbar inom något serviceyrke vet nog precis vad jag menar. Jag fick den känslan i kroppen flera gången under min tid på Babyland. Jag gjorde ett bra arbete och gjorde kunderna riktigt nöjda. Där var bland annat ett par som sa till min chef om hur bra service de hade fått av mig och ett annat par som handlade där kom ihåg mitt namn och nästa gång de kom in i butiken så frågade de direkt efter mig. Såna små saker gör verkligen hur mycke som helst. Det är verkligen värt sååå mycket. Om folk bara visste hur mycke en liten positiv kommentar kan påverka.

Nu i veckan startade jag och Lexi en insamling för Rosa bandet-kampanjen. Gjorde ju det på grund av att en person i min närhet har cancer. Hon fick reda på vi hade startat denna insamling och skrev till mig. Hon skrev att hon blev så glad och rörd av att jag och Lexi hade gjort detta för henne. Det betydde verkligen massor för henne. Oh jag kan verkligen inte beskriva känslan jag fick i kroppen när jag läste detta. Att göra en sån liten grej (det var ju ändå inte världens största grej egentligen) och ändå påverka så mycke känns verkligen så otroligt bra. Jag blev helt varm i kroppen och gick med ett leende på läpparna resten av dagen.

En sån här grej motiverar mig bara ännu mer att fortsätta att försöka påverka. Eller bara att försöka göra bra saker. Den känslan av tillfredställelse som jag känner när jag gjort något bra går inte att beskriva. Det är helt klart en av de bästa känslorna man kan känna.

Jag påminner igen om vår Rosa Bandet-insamling. Det är verkligen en viktig sak att hjälpa till med så snälla hjälp oss att hjälpa. Ett litet bidrag påverkar, även om du inte tror att det gör det. Du gör såhär:

SMS:a BESEGRA 4112 till 72988 för att skänka 50 kr till insamlingen. Om du skriver in ditt namn efter insamlingens idnummer (4112, detta är idnumret till vår insamling) kommer det att synas på gåvan. Annars blir din gåva presenterad som anonym. Exempel: BESEGRA 4112 Sandra Olsson till 72988.

Du får dessutom jättegärna hjälpa till med att göra folk uppmärksamma på vår insamling. Det är ju faktiskt ett sätt att bidra. Vi uppskattar all hjälp vi kan få. Så det är bara att terrorrisera allt och alla och be dom att bidra.

Hoppas du får en fortsatt bra helg!

1 kommentar: