måndag 18 oktober 2010

Babbelröv och Tyskland

Hoppas allt är bra med dig. Jag är fortfarande förkyld. Det är bland det värsta med hösten och vintern, att man blir förkyld och sjuk så mycke lättare. Det börjar dock bli bättre nu. Nu kan jag prata någerlunda ordentligt igen i alla fall. Har kraxat eller inte haft nån röst alls den senaste veckan, speciellt nu i helgen. Ni som känner mig vet vilken babbelröv jag är så då kan ni ju bara tänker er vilka problem jag har haft. Att vilja prata men inte kunna göra det (när man är en babbelröv) måste klassas som tortyr. Det har kännts lite så i alla fall.

Har även hunnit med en kortare resa ner till Tyskland. Vi åkte tidigt i lördags morse och kom hem på kvällen. Åkte ner till Heiligenhafen och därefter till Bordershopen. Jag handlade inte så himla mycket direkt. Blev ett par flak cider och lite annat. Det var en riktigt trevlig och mysig dag med familjen och de andra. Det var dock ett jävla väder nere i Tyskland. Typ orkan-vindar eller nåt i den stilen. Kändes som om mitt hår skulle flyga iväg. När vi sedan kom ut från Bordershopen och skulle till bilen så bara vräkte regnet ner också. Skitväder.

Igår tog jag det bara lugnt och städade och organiserade här hemma. Här var kaos i källaren så där plockade jag undan och städade. Sen organiserade jag bland mina saker också. De flesta av mina saker (köksgrejer, glas, porslin m.m.) och möbler har jag ju i ett förråd som vi hyr en bit utanför stan. Jag hade lite mer grejer här hemma i ett stort skåp. Jag vill dock ha allt samlat så grejerna som var kvar här hemma i skåpet åkte de ner i stora flyttkartonger. Så nu är här 4 flyttkartonger som ska ut till förrådet. Jag och pappa ska ut till förrådet någon dag nu i veckan tror jag.






Idag har jag varit en runda i stan. Hämtade mina stövlar hos skomakaren. Lämnade in dem där förra veckan för att klacka om dem och lite annat. De såg riktigt bra ut. Så nu ska de bara sprayas med impregnering så de ska klara snö, slask och allt annat som hör hösten och vintern till.

Hoppas du har haft en bra dag och att du får en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar