söndag 26 december 2010

Julhelgen

Hur har din jul varit? Min jul har varit både mindre bra och riktigt mysig. Började min julafton med att besöka min mormor. Det var den stunden som var allra jobbigast och som var mindre bra. Hon börjar bli gammal och det märks verkligen nu. Innan har hon varit glad, pigg och mått bra. Nu är hon bara förvirrad och glömsk och sitter mest i sin egen lilla värld. Hon visste att det var julafton…för att mamma hade påmint henne om det typ 15 gånger. Det känns inte som min mormor längre. Det är inte samma glada och mysiga mormor som jag växt upp med. Det känns bara sorgligt nu.

Efter att vi hade varit hos mormor och fått våra julklappar och gett henne sin julklapp så åkte vi hem för att göra oss i ordning. Därefter gick resan mot Degeberga och min faster med familj. Stora delar av släkten (på pappas sida) var där. Totalt var vi 18 stycken tror jag. Det var riktigt mysigt. När vi kom dit blev det först Kalle Anka och glögg såklart. Kalle Anka är en jultradition som man aldrig blir för gammal för.

Efteråt blev det en massa prat skratt innan det var dags för julmaten. I och med att vi är så många så har vi knytkalas så alla har med sig något. Efter maten blev det en massa prat och skratt igen innan det var dags för tomten och julklappsutdelning.

I år var det lite speciellt för det var första julen som min kusins son, Viggo, var med. Han har precis fyllt 1 år så det var första gången som han skulle träffa tomten. De flesta hade nog räknat med att det skulle bli gallskrik och gråt men Viggo var cool och tittade bara på tomten och drog tomten i skägget. Sååå sött!!!

Det var helt enkelt en kväll med mycket skratt,prat och mys. Jag är glad att jag har det som jag har det och trots mormor så har jag haft en väldigt bra jul. Det finns de som har det sååå mycket sämre än vad jag har det. Jag fick fira jul med min familj och alla är friska. I år är det något som jag uppskattar mer än vanligt.

Jag blev väldigt nöjd med mina julklappar som jag fick. Hade egentligen bara önskat mig pengar och presentkort så det fick jag. Fick presentkort på Åhléns, Indiska och Skägg & Lockar. Ska nog handla upp delar av dem redan i morgon. Pengarna kommer att gå till min tatuering som jag snart ska göra. Fick även glas från Ikea. Riktigt fina och lagom storlek. Blev väldigt glad för dem också. Den bästa julklappen var dock dvd-boxen med True Blood säsong 1.

Jag och syrran låg i soffan större delen av gårdagen och tittade på den. Måste ju självklart ha säsong 2 nu också så den ska jag få när jag fyller år. Det är ju typ bara 3 veckor kvar nu. Hade det varit längre tills dess så hade jag nog köpt säsong 2 själv istället! Snart börjar de dessutom sända säsong 3 på SVT!!! Yeeeeeey!!!

Hoppas du har fått det du har önskat dig och att du har haft en riktigt bra julhelg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar