måndag 17 januari 2011

Åldersnoja

Det är sjukt, jag har redan åldersnoja. Problemet är egentligen inte att jag blir 23, för det är ju ingen ålder, utan problemet är vad jag har åstadkommit under mina (snart) 23 år. Inte mycket alltså. Jag hade såååå mycket planerat som jag skulle ha/ha gjort tills jag fyller 25 och jag ligger sååå mycket efter att det inte finns en möjlighet att hinna med allt. Det är hemskt och gör mig så stressad och framförallt ger det mig en jävla åldersnoja. Jag hatar det.

Jag ser verkligen inte fram emot min födelsedag. Jag ser inte meningen i att fira något som jag ändå hatar. Jag hatar att bli äldre för jag vet att det bara gör så att jag kommer ännu mer back i min planering. Jag kommer se min födelsedag som vilken vanlig dag som helst. Vill inte ha några presenter, tårta eller något som förknippas med födelsedagsfirande. Jag vill helst av allt bara försöka ignorera allt som har med det att göra.

Hade det inte varit för att jag skulle behöva till tatuerarn och lämna min skiss och att jag ska träffa en kompis så hade jag nog legat kvar i sängen hela dagen och struntat i allt!

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där ;) Fast jag är mer rädd för att dö innan jag gjort det jag vill göra med mitt liv o so far känns det som jag gjort typ ingenting av det jag drömmer om...Är främst resor som är mina drömma men jag har sällan någon att resa med så blir aldrig av! :( Hate it! Jag har en massa platser jag vill uppleva nämligen, som tex Egypten och pyramiderna...och en massa andra platser med "gamla saker" ;) Jag hoppas jag kommer få chansen längre fram i alla fall. Än är jag ju inte död ;)

    Men varför har du 25 som gräns? Du kan ju göra massor av dom sakerna du planerat efter 25 också ;)

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas verkligen att du får uppleva alla platser du vill besöka. Just resor är något jag oxå vill uppleva och som jag hoppas att jag får uppleva.

    Jo jag får nog faktiskt ändra min gräns, får nog flytta fram det är par år :P Dock känns det lite bättre nu för nu kan det vara så att lite av mina "problem" håller på att lösa sig. Kan ju alltid hoppas iaf!

    SvaraRadera