söndag 16 januari 2011

Helgen

Hur har din helg varit? Jag har haft fullt upp. I fredags var jag först hos frisören…igen. Färgade håret förra veckan men färgen släppte så det behövde göras om. Självklart kostade det inget extra. När jag hade varit där så åkte jag och mamma i Färlöv, till äldreboendet Almhaga.

Mormor har fått ett rum/lägenhet där så jag och mamma skulle dit och titta. Det var verkligen supermysigt, personalen var riktigt trevliga och det verkade helt enkel riktigt bra. Är helt övertygad om att mormor kommer att trivas där. Därefter lunchade jag med Sara, Katrin, Linda och Lindas pojkvän på Rosegarden.

Igår började jag, mamma och min syster förbereda mormors flytt. Det rum/lägenhet som hon ska flytta till får hon inte plats med så mycket saker och möbler i så vi packade det allra viktigaste och funderade vad mormor mer skulle ha med sig dit. Mormor själv är inte så inblandad i det hela eftersom hon fortfarande är på sjukhuset.

Idag har vi flyttat det mesta. De få möbler hon skulle ha med sig, hennes kläder och allt det andra. Det gick väldigt snabbt. Vi hann packa upp allt och ställa iordning allt och nu är det nästan klart. Det är egentligen bara tavlor som fattas och någon lampa kanske. Så när mormor skrivs ut från sjukhuset på tisdag kommer hon flytta direkt till Almhaga. 

I morrn blir det städa och skicka en del jobbansökningar…Och förbereda mig mentalt inför tisdag…Usch, känner mig redan gammal!

Hoppas du har haft en bra helg och får en bra snart på den nya veckan som kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar