tisdag 11 januari 2011

Barnvakt

Har varit dålig på att uppdatera bloggen på sistone. Har inte haft något att skriva direkt. Och har haft rätt mycket att göra dessutom. Har varit barnvakt både igår och idag och ska även vara det på torsdag. Det är min kusins son Viggo som jag har varit barnvakt åt. Han är drygt 1 år gammal och världens charmtroll. Han är helt klart ett av världens sötaste och snällaste barn.

Igår skulle jag passa honom hela dagen och han var lite ledsen i början så jag fick gå runt och bära honom en stund. Jag stod vid ett av deras fönster med Viggo i famnen och tittade ut. Där attackerade en katt en fågel och gjorde världens volt i luften och därefter blev den katten jagad av en annan katt. När Viggo såg detta började han skratta. Det var inte lite han skrattade heller. Världens asgarv. Såååå sött!

Därefter var han glad resten av dagen. Vi lekte med hans musikaliska leksaker och han dansade så sött till musiken och skrattade.Han är verkligen så snäll och det var aldrig några problem med varken mat, byta blöjor eller när han skulle sova. Om jag någon gång själv får barn så hoppas jag verkligen att den/de blir som honom.

Idag passade jag bara honom på eftermiddagen. Det gick bra idag också. Han körde rally med sin gå-vagn, självklart med ett stort leende på läpparna. Han var lite gnällig vissa stunder och kom då krypande och ville sitta intill mig eller i mitt knä. Självklart fick han göra det och då blev han glad igen efter en liten stund.

Hur har din dag varit? Hoppas den har varit bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar