måndag 14 juni 2010

Helgen

Nu är det en ny vecka igen. Herre gud va tiden går fort. Det är redan mitten av juni och sommar trots att vädret inte riktigt visar det. Hur har din helg varit då? Min har varit bra. Var på två studentfester i fredags. Först var jag, mamma och syrran på Söderportgymnasiet (min gamla skola) där min kusin Emma sprang ut klockan 16.00.



Vi skulle inte vara hemma hos dem förrän vid 18.00 så mamma och syrran åkte hem så länge och jag stannade kvar på skolan med min kusin Sara (Emmas syrra). Hon skulle köra hem Emma efter att, Emma och hennes klass, åkt rundor i stan. Så vi väntade på Emma och tittade lite på alla glada studenter som åkte rundor. Efteråt åkte vi hem till dem där studentfesten skulle vara. Mamma, pappa och syrran kom dit inte långt efter oss.



Stora delar av min släkt var där och alla hade trevligt. Märks att "vi barn" börjar bli stora då två av mina kusiner har fått barn. Så där var tre små barn också. Så himla söta är de. Den minsta av dem var inte mer än 4 veckor gammal. Emilia ska hon heta. Så otroligt liten och söt. Hade världens sötaste klänning och ett par pyttesmå babyrosa strumpor på sig. Så otroligt sött. Hennes storebror Alexander är 2 år och världens charmtroll. Man kan inte göra annat än att le i hans närhet.

Även min andra kusin hade sitt barn med sig, Viggo. Vi var på hans dop för ett par månader sen (se tidigare inlägg). Han hade verkligen växt sen sist jag såg honom (tror det var på påskafton). Han är oxå helt galet söt. Just på såna små barn ser man verkligen hur snabbt tiden går. De växer ju hur mycke som helst.

När vi hade varit hos Emma åkte vi vidare till Martin som också hade tagit studenten. Där var lite mindre folk men det var väldigt kul där också. Stannade där resten av kvällen och en bra bit in på natten också. Så det blev en rätt lång sovmorgon i lördags.

I lördags blev det faktiskt bara till att ta det rätt lugnt. På kvällen satt jag och pratade lite med Nea via Skype (kanonbra uppfinning förresten) och började planera ett litet projekt som hon ska hjälpa mig med. Det kommer att bli superbra!!! Hon är superduktig så jag är helt övertygad om att jag kommer bli nöjd med resultatet. När hon är klar med sin del av projektet så kommer jag berätta vad det är för något och kanske visa bilder. Annars lägger jag bara upp bilder sen när hela projektet är klart! Nu vart ni nyfikna va? ;)

I går var det fixa-och-greja-dag. Gjorde lite allt möjligt. Fixade bland annat, med hjälp av mammas kusin, min tv/dvd. Har inte kunnat titta på film på tv:n innan för dvd:n inte har velat som jag har velat. Nu funkar det äntligen! Så nu slipper jag sitta med datorn i mitt knä varje gång jag ska se på film.

Idag har jag inte gjort nånting direkt. Har inte haft nån lust till att göra nånting så har tittat lite på fotboll (Holland-Danmark) och läst lite. I morrn måste jag verkligen hitta på någonting. Städa åtminstone. Källaren ser ut som kom-och-hjälp-mig-o-dö! Stort behov av städning alltså. Måste fixa med mina blommor också. De måste få lite extra skötsel och omtanke. Speciellt min orkidée.

Hoppas att ni har haft en bra dag och får en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar