tisdag 15 juni 2010

Muntra upp mig någon?

Har någon lust att muntra upp mig? Har inte varit en speciellt bra dag idag. Har kännt mig allmänt deppig och nere idag. Har bara lyssnat på musik stora delar av dagen då jag inte har haft lust att göra något annat. Att jag inte har gjort något idag har gjort så att jag har haft mycke tid till att tänka. Ibland är det inte bra att tänka. Idag har varit en sån dag.

Det har varit en sån dag då jag bara har kännt mig missplacerad och undrat vad sjutton jag gör här egentligen. Har kännt mig allmänt misslyckad och undrat vad som är fel på mig. Och nej, jag fiskar inte efter komplimanger och vill inte att någon ska tycka synd om mig. Det hjälper ändå inte. Jag behöver tid bara. Jag behöver få tänka dessa tankar för till slut så blir det bättre. Det brukar vara så. Det händer något till slut som gör så att allt blir bättre.

Tror att det värsta idag ändå var att jag hade en kompis här men ändå inte kunde visa något, visa hur jag egentligen mådde. Var tvungen att på med en mask och spela den glada och lyckliga människa jag brukar vara. Jag orkar inte hålla på så. Ni som inte kan ta att jag har mina dåliga dar, när jag fullständigt flippar ut och bara är allmänt nere kan hålla sig borta från mig ett tag. Jag önskar att alla kunde vara som en del av mina närmsta kompisar är. Jag behöver inte säga ett ord men de vet ändå vad som är fel och hur de ska hantera det. Det är som om de kan läsa mina tankar. Gud så skönt det är att inte behöva förklara allt utan bara få sitta och vara tyst.

Dagen var så jobbig för jag fick verkligen hålla mig flera gånger från att flippa ut fullständigt. Hade jag gjort det hade min kompis sprungit iväg av chocken och sen trott att jag var sur på henne och att det var hennes fel. Gaaaaah!!! Det är det värsta jag vet när folk hela tiden frågar om man är sur eller om man är sur på dom. Jag blir så irriterad på såna människor. Vid såna tillfällen har jag bara lust att slå på saker och ta ut min frustration på något.

Nej, jag vill bara lyssna på musik för det är det enda som verkligen lugnar ner mig och som gör så jag kan kontrollera mig ett tag i alla fall. Så kom gärna med förslag på bra musik. Det skulle jag verkligen uppskatta!

1 kommentar:

  1. Baby, i helgen bokar du in mig så tar vi en helhelg BARA du och jag <3
    Vi lagar middag och tar ett par vinare, kollar Twilight filmerna och dreglar över snygga grabbar! Och självklart massa tjejsnack så ska vi nog muntra upp dig lite :)
    PUSS, ILY! <3

    SvaraRadera