lördag 26 juni 2010

Nya skor och midsommar

Var i stan i måndags och köpte nya walking-skor. Det var inget speciellt med dom egentligen, vanliga svarta skor helt enkelt. Har börjat gå lite smått med dom för att inte få världens skoskav och än så länge har jag lyckats rätt så bra. Var ute och gick en runda i torsdags kväll för det var så himla fint väder och jag var frustansvärt rastlös. Gick min vanliga runda om Nosaby, Kulltorp, Österäng, Hammar och sen hem igen. Träffade Lexi med familj och hund när jag kom bort vid Kulltorp. Sen hängde jag med hem till dom och satt och pratade en stund men det började bli mörkt så jag fick traska hemåt. Tog ett par bilder när jag var ute och gick, över Nosaby som var väldigt fint just då






På tal om Lexi och hennes hund (Chester) så kan man ju undra hur en del tänker. Chester är världens snällaste hund och skulle inte göra nån illa. Han är lite småvild men så otroligt snäll. Lexi har en granne som oxå har en hund. Denna hund är helt störd och attackerar andra hundar men även katter som kommer i närheten. Det har inte hänt en gång utan typ 5 gånger. Den har även bitit Lexi´s pappa i armen när han försökte få bort hunden från Chester. Alltså det är illa nog men det värsta är ändå att grannarna som har denna hund bara står och ser på när den attackerar gång på gång. De kallar på honom, men som om det hjälper! Hur i helvete tänker dom? Dom får ju göra något. Inte bara stå och titta på som några jävla idioter. De har en grind till deras tomt som de låter stå öppen så hundjäveln kan springa lös lite som han vill. Jävla sågspån!

Chester blev senast attackerad i torsdags och då kickade Lexi till den andra hunden för att få bort den från Chester och då har pappan i familjen mage nog att skälla ut henne för att hon gjorde det. Som sagt, hur i helvete tänker dom? Jag är inte aggressiv i vanliga fall men dessa människor skulle jag vilja slå till... riktigt ordentligt. Lexi och hennes familj är ju ständigt rädda för att grannarnas hund ska attackera Chester, deras katt men även dom själva. Snacka om genomruttna människor!

Nu till ett betydligt roligare samtalsämne!
I går var det ju som alla vet midsommar och jag (med familj) var hos min farbror där stora delar av släkten oxå var. Det blev en massa prat, sång, kubb-tävlingar, massa mat och framför allt många skratt. Har kommit fram till att pappa inte är klok. Vi skrattade ganska ordentligt åt honom. Hmm...bara inte jag har fått den genen och blir sån när jag blir gammal :P Den absolut sötaste där var ändå min kusins barn Viggo. Är en av världens sötaste ungar i vanliga fall och när han sedan fick en midsommarkrans på huvudet så ökade sötheten något ytterligare.




Tog även lite fler bilder på folket som var medverkande under midsommarfirandet.








Idag har jag egentligen bara tagit det lugnt. Har hjälpt mamma en del i köket men annars har det mestadels bara blivit att ta det lugnt. I morrn ska vi nog en sväng till Biltema och kolla på lite grejer till mammas cykel som jag har tänkt överta. Behövs dock en ny sadel, nya däck, fixa till växlar och handbroms som inte riktigt fungerar som det ska. Jag ska självklart inte fixa nånting av det själv...jag ska bara följa med och välja sadel sen får pappa fixa resten. Herre gud, nånting ska man ju ha sina föräldrar till :P

Nu ska jag strax gå och lägga mig. Ska upp rätt så tidigt och ut och gå en långrunda innan det blir allt för varmt. Blir nog till att sola senare på dagen i morgon tror jag. Hoppas ni har haft en bra dag och får en fortsatt bra helg!

1 kommentar:

  1. Gulle dig! :D
    Fan vad bilderna på molnen blev coola asså! Dock så glömde du fan lägga in bild på den finaste, dvs dig själv! :O
    ILY <3

    SvaraRadera