måndag 16 augusti 2010

Helgen

Nu är jag på betydligt bättre humör igen. Har faktiskt varit på rätt bra humör hela helgen. Helgen har förövrigt varit lugn. Har mest fixat och grejat och gått långa promenader.

Har börjat på ett nytt projekt också. Har haft en massa recept som bara legat här och skräpat men jag fick en ide i helgen så nu har jag börjat klistra/skriva in alla dessa recept i en bok. Det blir mycke mer organiserat och så får jag utlopp för all kreativitet. Kan nog bli rätt bra när det är klart.






Igår gick jag en långrunda och hamnade hos min favorittjej. Hade inte träffats på ett tag så vi hade massor att prata om. Vi gick en runda samtidigt som vi pratade. Fick agera livvakt åt henne för där var fullt med grodor på cykelvägen och hon är livrädd för dom. Hon hoppade och stutsade som en tok för att undvika alla grodor. Rätt sött asså. Men jag förstår hennes rädsla för jag är ju likadan själv när det gäller spindlar.

Idag har jag varit på stan en snabbrunda med syrran. Har varit duktig och planterat om mina blommor också...borde ha gjort det för länge sen egentligen. Nu är det gjort iaf.

Fick väldigt mysigt sällskap i soffan innan ikväll. Världens sötast, gosigaste och snällaste hund, Asta, var här hemma innan. Jag satt och titta på tv och helt plötsligt såg jag en svartvit liten klump komma flygande och sedan hade hon placerat sig i mitt knä. Där satt hon en lång stund och tittade på tv med mig. När hon sedan skulle hem så ville hon inte flytta sig ifrån mig. Hon tvärvägra. Fick lyfta ner den lilla klumpen :-p










Hon hade sällskap med sig, Lukas...eller Tjocke som han oxå kallas. Han brukar ha ett rött täcke på sig när det är kallt ute. Det ser sjukt kul ut för han ser ut som en liten korv då. Han är världens surkärring, vill inte gosa eller leka utan han tigger bara en massa. Asta är tvärtom...ett riktigt charmtroll. Tror inte jag har träffat någon som inte gillar henne.

Nu ska jag strax kolla på tv...på en av mina favoritserier, Dexter. Såååå bra. Ska helt klart köpa boxarna snart. Hoppas du har haft en bra helg och en bra start på veckan.

1 kommentar:

  1. HAHAHAHAHA agera livvakt, det gjorde du verkligen :D Så jävla gulle! :D <3 Nästa gång får vi gå tidigare så jag slipper skämma ut mig hahaha!
    Ja förresten, receptboken blir ju kanon! Så jävla snygg! :D

    Saknar dig <3

    SvaraRadera