söndag 28 november 2010

Julskyltning och åska

Hej!

Hur har din dag varit? Min har varit bra. Städade lite först, var och handlade och sen var jag och en vän på julskyltningen i stan. Linda, som jag var på julskyltningen med, har jag inte träffat på evigheter. Det är ett par år sen. Tacka vet jag Facebook där man kan få kontakt med sina vänner från förr.

Det var verkligen supermysigt att gå i stan på julskyltningen. Det var mörkt men alla ljus från skyltfönster och dekorationerna som sitter uppe nu lös upp allt så fint. Stmningen var på topp. Det är inte så konstigt. Doften av glögg och pepparkakor, ljudet av julmusiken som spelades på lilla torg och snön som föll så vackert från himmeln kunde nog inte få många på dåligt humör.

När vi sedan åkte hem blev vi verkligen chockade. Jag har varit med om mycket mysko och konstiga saker men detta är nog det värsta hittintills. Snön vräkte ner samtidigt som det åskade och blixtrade. Jo du läste rätt. Snö och åska ihop. Såååå skumt!

Jag kom såklart inte tomhänt från stan utan nu börjar jag samla på mig allt inför all paketinslagning jag har framför mig. Ni som känner mig vet att jag är världens nörd när det gäller present- och julklappsinslagning. Jag älskar det! Detta köpte jag:




När jag kom hem från stan så började jag med arrangemanget som jag ska fixa istället för att ha en ful adventsljusstake. Detta har jag använt mig av:










Jag har även använt mossa men det blev en missbedömning och jag köpte lite för lite. Så jag ska köpa mer i morrn och göra klart allt. Sen kommer jag ju självklart ta kort på resultatet så ni får se hur allt blev. Hoppas ni har haft en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar