söndag 13 mars 2011

Veckan som varit

Hur har din helg varit? Min har varit bra. Är sjukt trött nu bara. Hade fest med min släkt igår. De sista åkte hem lite i fyra i morse så jag kom inte i säng förrän närmre halv 5. Så idag kommer jag bara ta det lugnt och kolla film. Festen var riktigt skoj och jag hade väldigt trevligt. Alltid lika skoj när släkten ses.

Resten av veckan har bara varit allmänt usel och händelselös. Det är därför jag inte har skrivit något här på ett tag. Har egentligen världens bloggtorka. Har egentligen inte något att skriva om. Det händer som sagt knappt nånting nu. Får se hur det blir framöver, blir det inte bättre så kommer jag antagligen sluta blogga. Men vi får se hur det blir. I brist på annat att skriva om så antar jag Joysans utmaning. Det går ut på att skriva 5 saker om mig själv som ni kanske inte vet:

1.   Jag har ett enormt kontrollbehov. Är utan tvekan ett kontrollfreak. Gillar inte att släppa taget om saker och låta det vara (eller låta andra ha hand om det) utan jag vill ha koll på det. Saker ska vara organiserade och strukturerade för då har jag lättare för att ha kontroll.

2. Är en fullkomligt usel lögnare. Det syns direkt på mig när jag ljuger. Dock gör det inte så mycket för jag ljuger ytterst ytterst sällan då jag hatar lögner och oärlighet. 

3. När jag blir äldre (och har mer kunskap och erfarenhet) ska jag ha ett eget företag. Exakt vad det blir för företag vet jag inte men det kommer ha nånting med inredning och möbler att göra i vart fall. 

4. Jag är väldigt lik min pappa. Inte direkt utseende utan mer personligheten. Vi blir lika lätt irriterade och hetsiga och vi blir ofta irriterade på samma saker. Men även på varann. Senast igår fick jag ett ryck på honom…precis innan gästerna skulle komma.

5. Är svag för mineralvatten. Det måste alltid finnas hemma. Och självklart ska det vara Loka. I nödfall går det med Ramlösa också men de andra sorterna gillar jag inte direkt. 

Nu ska jag kolla på nån film eller tv en stund innan jag ska sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar